Enter your keyword

Diary of a noob – Week 5 & 6

Diary of a noob – Week 5 & 6

Diary of a noob – Week 5 & 6

Wow, echt laat maar beter laat dan nooit. Er kwam even wat tussendoor maar ik ben er weer hoor!

Dinsdag 20 maart,  jezus wat een eeuwigheid. Ik moet even weer graven in het diepst van mijn hersencellen. Ohja, deze dag had Lieke besloten dat het tijd was om de Billen-Buik-Benen-training te gaan doen. Tuurlijk zei ik, mijn cellulitis mag echt wel even d’r b*k houden. Eigenlijk vind ik het al oneerlijk dat wij vrouwen cellulitis krijgen en mannen off the hook zijn. Mannen hebben het maar makkelijk. Maargoed, terug naar de training. Het was zwaar maar rechtvaardig. Mijn BBB’s waren helemaal van slag: “UHM, WAAR ZIJN WIJ MEE BEZIG? Hallo, had jij niet RUGpijn?” schreeuwden ze onaardig en pakten me de volgende dag KEIHARD terug met spierpijn.

Donderdag 22 maart was het volgens Lieke tijd om de Full Body 2.0 training te doen. JA TUURLIJK, mijn BBB’s vonden het vorige keer al niet zo leuk, laten we nog even een stapje erbovenop gooien joh! Ik had nog een beetje spierpijn maar gek genoeg ging die weg door de training. De dagen erna had ik ook geen extreme last, hoe chill is dat!

Dinsdag 27 maart was cardiodagje. Dit had ik nog niet eerder gedaan maar ik ging best wel goed. En omdat de paasdagen eraan kwamen waren de openingstijden wat anders, vandaar dat mijn tweede training die week niet doorging. Next time gadget, next time!

 

Wat ik zo leuk vind van LadiesFit (en dit zeg ik niet omdat ik beste vriendinnetjes ben met Lieke)

  • Ik vind het community-gevoel heel tof. De vrouwen die hier komen sporten hebben allemaal hetzelfde doel en iedereen gunt elkaar om beter en sterker te worden en dat is een fijn gevoel.
  • Lieke is de key. Als zij er niet was tijdens die moeilijke trainingen met dat extra zetje en die famous woorden “NOG EENTJE”. Zat ik allang huilend, alleen en niet sportend, thuis in een hoekje. Want ik kan dit niet alleen, die zelfmotivatie moet in je bloed zitten en helaas is die bij mij ver te vinden. Gelukkig hebben we altijd nog Lieke!

Bodyscans week 2

TIJDSTIP METING 18:15 uur
Gewicht 53,3
BMI 21,6
Vetpercentage 27,6
Waterpercentage 53
Spiermassa 36,6
Beendermassa 2
Visceraal Vetniveau 2,5
TIJDSTIP METING 18:00 uur
Gewicht 53,4
BMI 21,7
Vetpercentage 27,7
Waterpercentage 52,9
Spiermassa 36,6
Beendermassa 2
Visceraal Vetniveau 2,5
TIJDSTIP METING 21:00 uur
Gewicht 53,8
BMI 21,8
Vetpercentage 25,1
Waterpercentage 54,9
Spiermassa 38,3
Beendermassa 2,1
Visceraal Vetniveau 2

Kleine uitleg metingen:
Zoals je ziet is week 5 een beetje gek. Ik baalde er ook eigenlijk enorm van, want in vergelijking met week 1 was ik weer terug bij af. Gelukkig zag week 6 er awesome uit. Vetpercentage was 2 procent omlaag en mijn spiermassa is al 2 punten omhoog sinds week 1! Mijn beendermassa is echt ieniemienie omhoog, maar wel omhoog! Wat super fijn is! En ja, ik ben een halve kilo aangekomen sinds week 1 maar dat is helemaal niet vreemd. Je spiermassa moet ook opgebouwd worden (al helemaal als je nooit gesport hebt). Ik ben best blij met mijn laatste meting!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *